Privacybeleid
Bij Vaillant nemen we de bescherming van jouw persoonsgegevens zeer serieus. Met dit privacybeleid informeren we je over de verwerking van jouw persoonsgegevens. Het privacybeleid is van toepassing op onze website en de hierin vermelde diensten. Voor sommige diensten kunnen specifieke of aanvullende privacyregels gelden.
Voor professionals
De verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens is Vaillant Group Netherlands B.V., Paasheuvelweg 42, 1105 BJ Amsterdam ("wij", "ons").
Meer informatie en onze contactgegevens vind je in onze bedrijfsgegevens.
Wij zijn een bedrijf van Vaillant Group. Vaillant Group betekent Vaillant GmbH (Vaillant GmbH, Berghauser Str. 40, 42859 Remscheid, Duitsland) en de dochterondernemingen van Vaillant GmbH. Vaillant Group omvat de merken Vaillant, Saunier Duval, awb, Bulex, DemirDöküm, Glow worm, Hermann Saunier Duval en protherm. Meer informatie over de Vaillant Group vind je hier.
Rechtsgronden voor verwerking van persoonsgegevens krachtens de AVG
Meestal verwerken wij jouw persoonsgegevens op basis van uw toestemming, op basis van bestaande contractafspraken met de respectievelijke partner of voor zover dit nodig is voor de behartiging van onze gerechtvaardigde belangen of die van een derde partij (Art. 6 (1) (a), (b) en (f) van de AVG). Wij verwerken met name persoonsgegevens om het PartnerNET te laten functioneren, om jouw vragen te beantwoorden, je hulp te bieden en voor speciale diensten voor de marketing van onze producten en diensten, voor de administratie en het plaatsen van orders, en om ons internetaanbod, producten en diensten te verbeteren of af te stemmen op jouw interesses of die van eindklanten en om onze marketing te ondersteunen. Meer informatie hierover vind je hieronder.
Gebruik van het PartnerNET
Het PartnerNET wordt aangeboden voor algemene informatie en als gepersonaliseerde webservice voor partners.
Als u onze website opent, verzendt u via uw browser gegevens die technisch nodig zijn om verbinding te maken met de website en om de website te gebruiken. Deze gegevens omvatten met name de datum en tijd van de verbinding, uw IP-adres, de bezochte webpagina's en gedownloade bestanden, gegevens over de transmissie en het gebruik van de website, informatie over de browser en browserinstellingen, het besturingssysteem, en het apparaat en internetadres waarvandaan u toegang kreeg tot onze website. De gegevens worden om technische redenen opgeslagen en verwerkt. Wij gebruiken deze informatie om de veiligheid van onze webpagina's te waarborgen, de effectiviteit van internetadvertenties te meten, om statistische gegevens te verzamelen en om de activiteiten op de website te meten met het doel ons aanbod te verbeteren. We bewaren deze gegevens meestal niet langer dan dertig dagen. U kunt het algemeen toegankelijke deel van onze website gebruiken zonder dat u zich hoeft te identificeren of registreren.
Voor toegang tot het persoonlijke deel van het PartnerNET dient u zich te aan te melden. Tijdens het registratieproces verzamelen wij bedrijfsgegevens en de contactgegevens van medewerkers die het PartnerNET willen gebruiken. Voor aanmelding van een medewerker vragen wij om zijn of haar voornaam, achternaam, een persoonlijk e-mailadres en een telefoonnummer. Ook kan er om andere gegevens worden gevraagd. Alleen bevoegde en aangemelde medewerkers van de partner hebben met een persoonlijke gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord toegang tot het portaal.
In de context van het gebruik van het PartnerNET en persoonlijke diensten door een partner en diens medewerkers verwerken we persoonsgegevens, inclusief de gegevens van de medewerkers en eindklanten van de partner, voor zover dat nodig is voor een bepaalde dienst. De Partner zal erop toezien dat hij met betrekking tot zijn medewerkers bevoegd is om medewerkers als gebruiker aan te wijzen en om klantgegevens aan ons te verzenden. Door zich voor het PartnerNET te registreren en het te gebruiken, bevestigt de medewerker dat hij of zij instemt met registratie als gebruiker van het PartnerNET.
Wij slaan persoonsgegevens op voor de duur van de registratie van de partner en de respectievelijke medewerkers en daarna alleen voor zolang als wettelijk vereist en toegestaan.
Als we u vragen om bepaalde persoonlijke informatie aan ons te verstrekken, zullen we aangeven of die informatie nodig is om een bepaalde service aan u te leveren. Verplichte gegevens zijn met een sterretje (*) of op een andere manier gemarkeerd. Eventuele andere gegevens verstrekt u op vrijwillige basis.
Informatie in het PartnerNET is meestal algemeen toegankelijk en te gebruiken zonder dat hiervoor aanvullende persoonsgegevens nodig zijn. Dit geldt in het bijzonder voor informatie over producten, systemen, onderdelen en technische documenten zoals informatie voor specialisten of eindgebruikers, prijslijsten en checklists.
Voor zover het voor bepaalde diensten nodig is om meer persoonsgegevens te verstrekken, kan het zijn dat deze diensten niet volledig gebruikt kunnen worden als u de gevraagde gegevens niet aanlevert.
Wij kunnen de aan de bedrijven uit de Vaillant Group verstrekte persoonsgegevens doorgeven als dit nodig is voor de desbetreffende service.
Voor zover de verwerking van uw persoonsgegevens gebaseerd is op uw toestemming, kunt u uw toestemming op elk moment intrekken. Hiervoor kunt u de contactgegevens hieronder gebruiken. Wij verwerken elke verzoek om intrekking direct.
Persoonsgegevens
Wij verzamelen de master data van een bedrijf binnen het kader van de bestaande contractuele relatie en de registratie voor het PartnerNET. De master data van het bedrijf bestaan uit de contactgegevens van bevoegde vertegenwoordigers en contactpersonen van de partner, het btw-nummer, KvK-nummer en bankgegevens. De gegevens worden gebruikt voor het beheer van de contractuele relatie en toegang tot het PartnerNET.
Wij verzamelen medewerkersgegevens voor de administratie van toegang tot het PartnerNET. De medewerkersgegevens omvatten onder meer functie, naam, telefoonnummer, mobiel nummer, wachtwoord en de partner waarbij de medewerker in dienst is. Tijdens het gebruik van het PartnerNET kunnen wij meer gegevens over de medewerker opslaan en verwerken, zoals de datum van de laatste keer dat hij of zij zich aanmeldde voor het portaal, de kwalificatie van de medewerker met betrekking tot onze producten, de bevoegdheid van de medewerker om deel te nemen aan trainingen en informatie over de deelname aan trainingen.
Wij verzamelen en verwerken gegevens over eindklanten van de partner alleen als dit nodig is in de context van dienstverlening aan de partner, vooral in verband met het boeken van diensten van onze klantenservice. In deze context zullen wij u vragen om gegevens die nodig zijn om de order te plaatsen. Denk hierbij aan het type order, informatie over het betreffende toestel, een omschrijving van het probleem, uw eigen ordernummer, informatie over de locatie inclusief de naam en contactgegevens van de eigenaar van het toestel. Wij gebruiken deze gegevens om de serviceorder van de klant te verwerken. Wij verwerken geen specifieke persoonsgegevens (Art. 9 AVG) van partners, hun medewerkers of eindklanten. Meer informatie over de persoonsgegevens die we verwerken, vindt u in de beschrijving van de services en applicaties die we op het PartnerNET aanbieden.
Ondersteunende diensten voor advies, planning en de voorbereiding van offertes
In ons PartnerNET vindt u diverse tools en applicaties. De tools gebruiken we voor advies, planning en het voorbereiden van offertes aan eindklanten. Voor de tools en applicaties is specifieke informatie over eindklanten over het algemeen niet nodig. Wij verzamelen data over het gebruik van de tools en applicaties door de partner, vooral voor statistische doeleinden en om onze producten en diensten te optimaliseren. Er vindt geen analyse van het gebruik door individuele medewerkers van de partner plaats.
Online tools
U kunt gebruikmaken van diverse tools waarvoor geen persoonsgegevens nodig zijn. Hieronder vallen onder meer de tools voor het opslaan van projectgegevens. Sommige tools zijn afkomstig van externe dienstverleners en hierop zijn gegevensverwerkingsovereenkomsten van toepassing. Niet elke tool is op elke markt beschikbaar.
Met de tools heeft u de mogelijkheid om conform bepaalde standaard ontwerpen en berekeningen uit te voeren voor verwarmingssystemen en om individuele projecten te beheren. Voor het beheren van verschillende projecten en voor het aanmaken van gepersonaliseerde rapporten kunt u de gegevens van het project en het installatiebedrijf invoeren. De projectgegevens omvatten: naam van het bouwproject, projectnaam, klantnummer, naam, adres, telefoon, e-mail. De gegevens van het installatiebedrijf zijn onder meer: bedrijfsnaam, naam contactpersoon, adres, telefoon en e-mail, bedrijfslogo. De partner waarborgt dat hij bevoegd is om deze gegevens te gebruiken. Daarnaast kunt u met de tool technische gegevens over het project verzamelen en berekeningen opstellen en uitvoeren met betrekking tot het geplande verwarmingssysteem. Wij verwerken de gegevens voor het leveren van de tool en voor onze eigen statistische doeleinden.
Lead Management Programma en Status App
Onder bepaalde voorwaarden kunnen partners gebruikmaken van het Lead Management Programma en de bijbehorende app. Via dit platform bieden we de partner de contactgegevens van partijen en potentiële klanten aan die geïnteresseerd zijn in bepaalde producten en diensten en die toestemming hebben gegeven om hun gegevens openbaar te maken. De partner die geschikt is voor de vraag van de klant kan een bijbehorende offerte accepteren, de geïnteresseerde partij of betrokken klant adviseren, productinformatie verstrekken en/of een offerte doen voor de aankoop en installatie van een van onze verwarmingsproducten. De partner gebruikt het platform om contact op te nemen met geïnteresseerde partijen en klanten en zo nodig om de persoonsgegevens van de geïnteresseerde partijen en klanten te verwerken voor het plannen en aanmaken van orders. Wij verwerken de aan de partner verstrekte gegevens over geïnteresseerde partijen en potentiële klanten voor klantbeheer en voor onze eigen statistische doeleinden. Voor zover we optreden als gegevensverwerker voor de partner, zijn de relevante voorwaarden voor gegevensverwerking voor partners van toepassing. Afspraken over de gegevensverwerking tussen Vaillant en de partner zijn afgedekt in een gebruikersovereenkomst opgesteld voor het Lead Management Programma.
Trainingen voor partners en medewerkers
Wij bieden diverse trainingen aan voor onze partners en onze medewerkers. In verband met de planning en uitvoering van trainingen, verwerken wij de contactgegevens van de deelnemende medewerkers naast informatie over hun deelname aan de trainingen. Wij verwerken de data vooral voor het plannen en voorbereiden van trainingen, voor communicatie met de deelnemers, voor de facturatie van trainingen (indien van toepassing) en voor de documentatie van de deelname aan de trainingen. Partners en medewerkers kunnen afgeronde en toekomstige trainingen en de status daarvan bekijken (Uitgenodigd, Aangemeld, Geannuleerd, Deelgenomen, Niet deelgenomen), en hun trainingen beheren.
Inschrijven voor andere evenementen
U kunt zich mogelijk inschrijven voor evenementen (zoals informatie-evenementen of beurzen). Hiervoor hebben wij uw naam, e-mailadres en eventuele andere informatie nodig voor de planning en organisatie van het desbetreffende evenement. Wij verwerken de gegevens voor de organisatie, het uitvoeren en documenteren van de evenementen en, indien van toepassing, voor facturatiedoeleinden.
E-learning
Binnen het PartnerNET kunt u gebruikmaken van onze e-learnings over onze producten, diensten en andere onderwerpen. Om u toegang tot de inhoud van deze e-learnings te bieden, kunnen we het technische platform van externe aanbieders gebruiken. Uit principe sturen we geen persoonsgegevens over gebruikers door aan de desbetreffende aanbieders. Voor toegang tot deze diensten, de veiligheid van applicaties en voor de analyse van het gebruik van de diverse e-learnings, kunnen de aanbieders cookies of andere technologieën gebruiken. Wij behouden ons het recht voor technische en gebruiksdata over het gebruik van de e-learnings statistisch te evalueren om ons aanbod te verbeteren en te optimaliseren.
In verband met bepaalde diensten bieden we een gekwalificeerde vorm van e-learning aan waarbij een geslaagde deelnemer een certificaat ontvangt. In deze gevallen registreren wij aan de hand van beantwoorde vragen en gemaakte taken of de deelnemer geslaagd is voor de betreffende e-learning. Hiervoor verwerken en bewaren we informatie over de implementatie van de e-learning, het al dan niet slagen van de deelnemer en het toekennen van het certificaat.
Orders voor klantenservice
Via onze klantenservice kunt u online of per telefoon een afspraak maken. Hiervoor hebben wij in het bijzonder informatie nodig over het type order (reparatie, onderhoud of anders), over het probleem en de gewenste dienstverlening, over het betrokken product (zoals serienummer, naam, klasse, type, model, prestaties), naam, e-mailadres, telefoonnummer (vast of mobiel) van de eindklant en informatie over de locatie van het toestel. Ook vragen we u om in te stemmen met de toepasselijke voorwaarden. Wij hebben deze gegevens nodig voor het plannen van de inzet van onze klantenservice, om afspraken te maken met de partner en de eindklant, om de order te bevestigen en om te communiceren met de partner en de eindklant tijdens de afhandeling van de order. We controleren of het adres van de locatie klopt om misverstanden te voorkomen. Daarnaast gebruiken we de gegevens om de order te verwerken en te factureren, voor statistische doeleinden en om onze producten en diensten te verbeteren.
In het PartnerNET kunt u de klantenserviceorders met de bijbehorende gegevens bekijken. Deze omvatten het ordernummer, de algemene gegevens over de order inclusief informatie over het ordertype, de status, de ingeschakelde monteur, de opdrachtlocatie, toestelgegevens, gegevens over de inzet van de klantenservice (inclusief werkverslag).
Softwarelicenties
Sommige softwareproducten geven we aan partners in licentie, zoals onze API´s voor de analyse van apparaatgegevens. Voor het licentiebeheer verwerken we gegevens over de partner en, indien van toepassing, over de medewerkers die bevoegd zijn om de software te gebruiken, inclusief contactgegevens. Daarnaast verwerken we gegevens over de duur van de licenties en de facturatie van de licentiekosten (indien van toepassing). Als we updates via het internet verstrekken, verwerken we technische gegevens om verbinding te maken en het downloaden te faciliteren. Wij behouden ons het recht voor deze gegevens te gebruiken voor statistische doeleinden. Wij kunnen de technische gegevens en contactgegevens gebruiken om de licentiehouder te informeren over noodzakelijke updates of voor andere berichten over de softwarelicentie.
Mobiele apps voor partners
Onze partners kunnen gebruikmaken van diverse mobiele apps die als webapplicatie via Google Play of de Apple App Store beschikbaar zijn voor apparaten met een Android- of iOS-besturingssysteem. Dit zijn onder meer (afhankelijk van beschikbaarheid):
- myVAILLANT Pro App
- SparepartCHECK App
- Onderdelencatalogus
- showPOINT app
U kunt de apps alleen gebruiken nadat u zich als partner geregistreerd heeft. Wij beheren de toegangsgegevens (gebruikersnaam, wachtwoord) voor de apps. De gegevensbeschermingsinformatie met betrekking tot een app is van toepassing op het gebruik van die app en is toegankelijk via de desbetreffende app.
Op Google Play en de App Store zijn de privacyvoorwaarden van de leveranciers van toepassing. Google Play wordt in Europa geleverd door Google Ireland Limited Gordon House, Barrow Street Dublin 4, Ierland ("Google"). Informatie over het privacybeleid van Google vindt u op https://policies.google.com/privacy. De App Store is een product van Apple Inc., One Apple Park Way, Cupertino, California, 95014, USA ("Apple"). Informatie over het privacybeleid van Apple vindt u op https://www.apple.com/legal/privacy/data/ (de versie in uw taal vindt u via de landkeuze).
Loyaliteitsprogramma en Loyalty Scan App
Partners kunnen deelnemen aan ons loyaliteitsprogramma. Als onderdeel van het partnerschap verstrekt de partner ons informatie over gekochte en geïnstalleerde apparaten, in ruil waarvoor hij diverse voordelen geniet. Het type en de omvang daarvan zijn afhankelijk van zijn partnerstatus. Voor het beheer van het partnerprogramma verwerken we diverse gegevens. Hieronder vallen onder meer informatie over de gekochte en geïnstalleerde apparatuur, het beheer van het puntenprogramma, informatie over geleverde diensten en voordelen, inclusief het verwerken van loyaliteitsdiensten via de SpaarShop, het leveren van merchandise via de SpaarShop en ondersteuning bij reclame-uitingen. Het beheer van het partnerprogramma omvat daarnaast het verwerken van informatie over gekochte en geïnstalleerde apparatuur met betrekking tot ongeautoriseerde, onjuiste of meervoudige gegevensoverdracht met het doel ongeoorloofde voordelen te verkrijgen.
Wij bieden een mobiele app voor de overdracht van productinformatie en het aflezen van streepjescodes van apparatuur (Loyalty Scan App). In deze context verwerken wij uw inloggegevens voor de app en de gegevens van de overgedragen streepjescodes, inclusief de datum en tijd van de overdracht. Deze informatie wordt opgeslagen in uw loyalty-account en gebruikt voor het beheer van het programma.
Vermelding in de lijst van installateurs
Wij bieden onze partners de mogelijkheid om te worden vermeld in de lijst van installateurs. Deze lijst wordt door geïnteresseerde eindklanten (potentiële klanten) gebruikt voor de zoekfunctie op onze website. Na het ingeven van de zoekopdracht krijgt de klant een aantal installateurs in zijn omgeving te zien. Hiervoor verwerken en publiceren wij de openbare contactgegevens van de partners die aan de criteria van de zoekopdracht voldoen. Deze gegevens omvatten de (bedrijfs)naam van de partner, adres, vast of mobiel telefoonnummer en, indien van toepassing, de website van de partner, een algemeen e-mailadres waarop de partner bereikbaar is en een vermelding van aangeboden diensten. Deze gegevens worden opgehaald uit de master data die zijn opgeslagen in het PartnerNET. Let erop dat u alleen contactgegevens voor uw bedrijf invoert en dat u toestemming geeft voor publicatie op de lijst van zoekresultaten. In het kader van de zoekfunctie naar installateurs zal uw adres ook in Google Maps aan de geïnteresseerde getoond worden. Hiervoor wordt het bedrijfsadres automatisch naar Google Maps verstuurd.
Informatiemateriaal downloaden of bestellen
U kunt informatie en brochures over onze producten en diensten downloaden in het PartnerNET zonder gegevens te verstrekken. In sommige gevallen bieden we aan om u specifiek informatiemateriaal per e-mail of post te versturen. In dat geval zullen wij u vragen welke informatie u wenst te ontvangen, en om uw naam, e-mailadres en postadres. In individuele gevallen zullen we om meer informatie vragen als dat nodig is voor het verzenden van documenten. We evalueren het aantal en type downloads voor statistische doeleinden om onze informatieverstrekking continu te verbeteren en te optimaliseren.
Contactcentrum voor partners
Ons klantcontactcentrum en onze klantenservice zijn op verschillende manieren bereikbaar. Voor het verwerken en beantwoorden van vragen, het noteren van orders en het geven van advies, verwerken wij naam/bedrijf, contactgegevens, en informatie met betrekking tot uw vragen en orders. Daarnaast kunnen we ook de gegevens verwerken van de eindklanten waarop uw vragen en orders betrekking hebben. Hieronder vallen met name uw naam en contactgegevens, de gegevens van het betrokken toestel, probleem of bestelling, klantnummer, ordernummer, serienummer van het betreffende toestel en de beschrijving van uw vraag. Wij kunnen vragen om meer informatie over de eigenaar van het toestel of de ontvanger van de service of factuur. Wij kunnen deze informatie aanvullen met andere gegevens (zoals klantnummer, ordernummer, toestelgegevens, foutcodes, vereiste onderdelen, of de geografische locatiegegevens van het toestel) om uw verzoek te verwerken en om de prestaties van onze klantenservice te verbeteren. Daarnaast vullen we de gegevens aan met informatie over de verwerking van uw verzoek en de uitvoering van orders waarvoor u opdracht gaf. We gebruiken de gegevens om uw verzoek af te handelen. Denk hierbij vooral aan het beantwoorden van vragen over onze producten en diensten, de acceptatie van orders, afspraken maken met onze klantenservice, en het documenteren en de facturatie van geleverde diensten. Wij gebruiken het telefoonnummer, mobiele nummer of e-mailadres van de partner, diens werknemers en eindklanten voor communicatie met betrekking tot het verzoek en totdat de order is uitgevoerd. Hieronder vallen ook berichten via sms om afspraken te bevestigen of om u hieraan te herinneren.
Inschrijving voor de nieuwsbrief
Wij bieden onze partners diverse nieuwsbrieven aan waarvoor ze zich kunnen inschrijven. Als u zich wilt inschrijven voor een nieuwsbrief, zullen we het e-mailadres verwerken dat u in het PartnerNET heeft opgegeven. U kunt uw nieuwsbrief zelf beheren in het PartnerNET. Hiervoor verwerken wij ook informatie over de nieuwsbrieven waarvoor u zich heeft ingeschreven en de frequentie van verzending.
Als we een nieuwsbrief sturen, verzamelen we gegevens over het verzenden en het gebruik ervan. Voor dit doel bevatten nieuwsbrieven links naar beeldbestanden die op onze webservers zijn opgeslagen. Wanneer u een nieuwsbrief opent, uploadt uw e-mailprogramma deze beeldbestanden van onze webserver. Hiermee kunnen we nagaan of en wanneer onze nieuwsbrieven werden geopend en welke content er werd gelezen. De informatie die we op deze manier verzamelen, gebruiken we om de nieuwbrieven aantrekkelijker voor u te maken, om het verzenden ervan te monitoren en voor statistische doeleinden.
U kunt zich via het PartnerNET op elk moment uitschrijven voor een nieuwsbrief. Als u zich wilt uitschrijven, kunt u hiervoor ook de link in de nieuwsbrief gebruiken.
Cookies, analysetools, tracking en targeting, sociale media
Wij gebruiken cookies op onze website en het PartnerNET. Cookies zijn kleine bestanden die tijdelijk op uw apparaat worden opgeslagen. We gebruiken cookies voor de hieronder beschreven doeleinden.
We gebruiken onze eigen, voornamelijk functionele cookies, om onze website gebruiksvriendelijker te maken, om navigatie en het gebruik van formulieren mogelijk te maken, om aanmelden en registratie te vergemakkelijken, om bepaalde functies te leveren, om de aanvaarding of afwijzing van cookies op te slaan en om de veiligheid van onze website en systemen te waarborgen. Deze cookies zijn dan ook nodig om onze website goed te laten functioneren. Toestemming is niet vereist voor deze noodzakelijke cookies.
Daarnaast gebruiken we cookies van derden, vooral in verband met het gebruik van analytische tools en tracking- en targeting-technologieën.
Meet- en analysetools worden gebruikt om meer inzicht te krijgen in het gebruik van onze website en om deze aan de hand daarvan te optimaliseren. Met de desbetreffende cookies verzamelen we informatie over uw interactie met onze website en de pagina's die u bezocht. De informatie die wij verzamelen of opslaan met deze cookies is geaggregeerd en kan niet naar u persoonlijk worden herleid. Voor het inschakelen van dergelijke cookies is uw toestemming nodig, en u kunt uw toestemming op elk moment intrekken.
Met tracking- en targeting-technologieën optimaliseren we ons advertentieaanbod en andere marketing op het internet. Deze cookies volgen en verzamelen informatie over uw online activiteiten om adverteerders te helpen relevantere reclame aan te bieden op basis van uw interesses. Deze cookies kunnen die informatie met andere organisaties of adverteerders delen. Voor het inschakelen van dergelijke cookies is uw toestemming nodig, en u kunt uw toestemming op elk moment intrekken.
Daarnaast integreren we bepaalde zogenaamde socialemedia-aanbiedingen of externe content in onze websites. Als u sociale media gebruikt, maakt u ook gebruik van het aanbod van die socialemedia-aanbieders, die ook cookies gebruiken. Voor het inschakelen van dergelijke cookies is uw toestemming nodig, en u kunt uw toestemming op elk moment intrekken.
In principe kunt u onze website ook bekijken zonder cookies. Voor de meeste browsers geldt echter dat zij standaard cookies aanvaarden. U kunt de opslag van cookies op uw apparaat voorkomen of beperken. Voor meer informatie over hoe u dit kunt doen, verwijzen wij naar de instructies van uw browserfabrikant. Cookies die al via uw browser op uw apparaat zijn opgeslagen, kunt u verwijderen. Daarnaast kunt u browserinstellingen voor "Niet volgen" gebruiken voor het beheren van cookies. U kunt de cookies van bepaalde externe aanbieders ook uitschakelen via de website van de "Digital Advertising Alliance" op http://www.aboutads.info/choices/ of op de website van "Your Online Choices" op https://www.youronlinechoices.com. Als u noodzakelijke cookies niet aanvaardt, kan dit de werking van onze website beperken.
Als u cookies van een andere aanbieder gebruikt ("cookies van derden"), is het mogelijk dat die aanbieder de verzamelde gegevens overdraagt naar een land buiten de EU of de EER dat geen passend beschermingsniveau biedt. Vooral de VS bieden in de zin van de AVG momenteel geen passend beschermingsniveau. In de VS hebben overheidsinstanties namelijk in bepaalde omstandigheden het recht om toegang te krijgen tot persoonsgegevens die door bedrijven worden bewaard, zonder dat er voor de betrokken personen passende rechtsmiddelen beschikbaar zijn om zich hiertegen te verzetten.
Informatie over cookies en gebruik van de Cookie Consent Management Tool
Om uw eigen instellingen voor het gebruik van cookies te beheren, kunt u de Cookie Consent Management Tool op onze website gebruiken. Hier vindt u ook meer informatie over onze cookies.
Op onze website gebruiken wij de Cookie Consent Management Tool van Consentmanagers AB (Håltegelvägen 1b, 72348 Västerås, Zweden). Met de tool kunt u toestemming geven voor het verwerken van gegevens via de website, en met name de cookie-instellingen, en gebruikmaken van uw recht om uw toestemming in te trekken. Het verwerken van gegevens en het gebruik van cookies is nodig voor het opslaan en beheren van uw instellingen. De volgende gegevens worden verzameld en overgedragen aan de leverancier van de tool: datum en tijd waarop de pagina werd bezocht, informatie over de browser en het apparaat die u gebruikt, geanonimiseerd IP-adres, en opt-in en opt-out gegevens over de respectievelijke cookies. Deze gegevens worden niet doorgegeven aan andere partijen.
Kijk voor meer informatie over de privacyvoorwaarden voor de Cookie Consent Management Tool op: https://www.consentmanager.net/privacy.php.
Overdracht van persoonsgegevens binnen de Vaillant Group en aan derde partijen
Als verwerkingsverantwoordelijke verwerken wij persoonsgegevens, en om onze diensten te kunnen verlenen sturen wij deze binnen de Vaillant Group en daarbuiten door naar verwerkers die de gegevens uitsluitend uit onze naam en conform onze instructies verwerken. Als we derde partijen inzetten die de gegevens ook voor hun eigen doeleinden gebruiken, dan vermelden we dit uitdrukkelijk, vooral in verband met de informatie over cookies.
Ook maken we persoonsgegevens openbaar aan eindklanten of andere derde partijen als dat nodig is voor onze dienstverlening.
De overdracht van persoonsgegevens aan binnenlandse en buitenlandse rechtbanken, autoriteiten of andere overheidsinstellingen gebeurt uitsluitend binnen het kader van wettelijke voorschriften.
Gegevensverwerking door derde partijen en verwerking buiten de EU of de EER
Als verwerkingsverantwoordelijke verwerken wij persoonsgegevens en om onze diensten te kunnen verlenen, sturen wij deze binnen de Vaillant Group en daarbuiten door naar verwerkers die de gegevens uitsluitend uit onze naam en conform onze instructies verwerken.
In sommige gevallen voert een verwerker buiten de EU of de EER de gegevensverwerking uit. Tenzij er door de Europese Commissie een besluit betreffende de adequaatheid met betrekking tot het ontvangende land is vastgesteld, zullen we met een geschikte dienstverlener afspraken maken over passende waarborgen voor de bescherming van persoonsgegevens. Dat doen we vooral door toepassing van de door de Commissie vastgestelde standaard contractsbepalingen.
Vooral in verband met het gebruik van analysetools en tracking- en targeting-technologieën van externe leveranciers of de integratie van socialemedia-aanbiedingen, is het mogelijk dat deze leveranciers ook gegevens buiten de EU of de EER verwerken. Wij wijzen er met nadruk op dat externe leveranciers persoonsgegevens kunnen verwerken in de VS. De VS bieden in de zin van de AVG momenteel geen passende bescherming omdat overheidsinstanties in de VS het recht hebben om in bepaalde omstandigheden toegang te krijgen tot persoonsgegevens die door bedrijven worden bewaard zonder dat er voor de betrokken personen passende rechtsmiddelen beschikbaar zijn om zich hiertegen te verzetten.
Beveiliging van gegevens
Wij passen technische en organisatorische veiligheidsmaatregelen toe om de persoonsgegevens die we beheren te beschermen tegen vernietiging, verlies, wijziging of ongeoorloofde openbaarmaking of toegang. Alle persoonsgegevens die u aanlevert wanneer u gepersonaliseerde diensten gebruikt, worden in versleutelde vorm overgedragen. Hiervoor gebruiken wij een geavanceerd encryptieproces. In de systemen waarin uw gegevens zijn opgeslagen, zijn ze beschermd met een wachtwoord. Met strenge veiligheidsvoorschriften wordt voorkomen dat de personen die toegang tot deze systemen hebben uw gegevens aan derden kunnen doorgeven. Wij werken voortdurend aan de verbetering van onze beveiligingsmaatregelen.
Uw rechten
Conform de wettelijke bepalingen heeft u het recht op toegang tot en correctie of het wissen van uw persoonsgegevens. Ook mag u vragen om beperking van de verwerking ervan, of bezwaar maken tegen verwerking of dataportabiliteit. Wanneer het verwerken van persoonsgegevens gebeurt op basis van uw toestemming, heeft u het recht uw toestemming op elk moment in te trekken zonder dat dit de rechtmatigheid aantast van de verwerking op basis van uw toestemming voorafgaand aan de intrekking.
Om bovenstaande rechten uit te oefenen, kunt u contact opnemen met onze medewerker Gegevensbescherming.
U heeft het recht om een klacht in te dienen bij de bevoegde gegevensbeschermingsautoriteit als u van mening bent dat de verwerking van uw persoonsgegevens inbreuk maakt op wettelijke bepalingen. Hiervoor kunt u contact opnemen met de gegevensbeschermingsautoriteit in de EU-lidstaat waarin u woont of waarin de vermeende inbreuk plaatsvond.
Wij vallen onder het toezicht van de Autoriteit Persoonsgegevens. Hun contactgegevens vindt u op https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/.
Contactgegevens van de medewerker Gegevensbescherming
Heeft u vragen of suggesties over gegevensbescherming? Stuur dan een e-mail of brief naar onze medewerker Gegevensbescherming.
Per e-mail: privacy@vaillant.nl
Per post: Vaillant Privacy Office, Paasheuvelweg 42, 1105 BJ Amsterdam, Nederland.
Wijzigingen
Wij behouden ons het recht voor deze bepalingen inzake gegevensbescherming op elk moment binnen het kader van de toepasselijke wetgeving te wijzigen. Daarnaast wijzen wij u op de gebruiksvoorwaarden en algemene voorwaarden voor onze websites.
Publicatie: januari 2023